Sydney naar Schiphol

10 mei 2016 - Ommen, Nederland

Vandaag op tijd het bed uit en ontbijten bij een tentje verderop in de straat. Een Italiaans restaurantje waar veel mensen komen voor gewoon een bakje koffie of een compleet ontbijt bestaande uit een pizza.
Heerlijk gegeten en na een broodje en een bakje thee dan wel koffie de tassen opgehaald van de kamer en gewacht op de besproken taxi. Dat blijkt een bijzondere taxi. Ik ga er van uit dat niet veel taxichauffeurs zo snel mensen kunnen oppikken en afzetten op het vliegveld. In een Toyota busje met 10 personen als haringen in een ton en op hoop van zegen.
Uiteindelijk heel aangekomen en we konden gelijk doorlopen naar de incheckbalie en daar dus de tassen achtergelaten. En met twee tickets per persoon richting de duty-free zone. De controle is ook hier heel correct en nauwgezet.
Koffiegedronken en aansluitend richting vliegtuig. De vlucht van Sydney naar Hong Kong duurt ongeveer 9,5 uur. Wel lang maar nog niet zo lang als de volgende vliegtocht.
Weer een heerlijke lunch en verzorging van de dames en heer van Cathey pacific.
In Hong Kong hadden we 3 uur tussen landing en opstijgen dus tijd genoeg om in de winkeltjes rond te kijken. Uiteindelijk bleek dat de start om 00:15 werd uitgesteld tot 02:30. Jammer maar helaas. Weinig aan te doen. Tijdens het vormen van de rij riep een medewerker dat we alleen de instapkaart moesten tonen. Toen we eenmaal in de rij stonden moest en de instapkaart en het paspoort getoond worden. Uiteindelijk na de vertraging aan boord. En nog een half uur wachten voordat we konden vertrekken. De vlucht, in de nacht, was niet echt ontspannen. Korte hazenslaapjes en dommelen en veel film kijken.
Rond 08:30 geland op Schiphol. Het vliegtuig uit koffers halen en een broodje eten. Dit ondanks dat we een ontbijt gehad hadden rond 06:00.
Na de koffie via de shuttlebus naar langparkeren en de auto halen, koffers in de auto en vertrekken richting huis. Toch wel weer even wennen aan de rechterkant rijden, maar al snel de goede manier hier te pakken.
Thuis aangekomen snel de auto leeg en beginnen met uitpakken. Maar eerst even bij de buren babbelen, is er nog iets gebeurt, leuke tijd gehad?
Daarna heerlijk weer een bakkie gedaan.

Rustig alles opruimen en weer helemaal thuis komen.
Heerlijk weer thuis te zijn.

Deze vakantie was enorm leuk, mooi, af en toe verassend, grensverleggend, adembenemend en heerlijk om samen te doen.

1. Anke en Wiebe:
    10 mei 2016
    Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn. Nog even genieten van het goede weer hier om af te kicken. Nu alle indrukken ordenen in jullie hoofden. Veel meegemaakt in een korte tijd. We komen jullie wel een keer overhoren. Groetjes, slaap voorlopig maar veel en tot ziens.
  2. Trudy:
    11 mei 2016
    Geweldige tijd gehad. Dat is duidelijk. Nederland ook vakantie weer; dus geniet er maar van.
    Jammer, nu geen regelmatige Klaas en Carla updates meer waarschijnlijk.
    Liefs van ons!
  3. Jenny stolte:
    11 mei 2016
    Fijn dat de terugreis goed is verlopen en jullie weer kunnen wennen aan het "normale" leven thuis. Bijna aan vakantie toe na zo"n enerverende reis?
  4. Anja:
    11 mei 2016
    Bedankt voor heerlijke verhalen van jullie belevenissen in Australië. Fijn dat jullie heelhuids thuis zijn gekomen en jullie weten het; "travel is the only thing you buy, that makes you richer".
  5. 11 mei 2016
    jammer dat de verhalen nu afgelopen zijn het was juist zo mooi om iedere dag weer een verhaal te lezen wat jullie beleefd hadden.Maar we zijn heel gelukkig dat jullie weer op Nederlandse bodem zijn.
    Tot snel tjuus P.enM.