Alice Springs RFDS

5 mei 2016 - Alice Springs, Australië

Vandaag een heerlijke rustige dag voor de boeg. Eerst een rit richting East Mc Donnel en een rots bezocht met tekeningen van rupsen (caterpillar) gemaakt door de Aboriginals. Uiteraard met een gedachte hierachter. Daarna richting stad met  bezoekje aan de binnenstad voor een bakkie en een broodje en een bezoek gebracht aan de Royal Flying Doctors Service. Hier waar het allemaal begonnen is. Eerst een uitleg van de huidige inzet en vloot en daarna een holografische voorstelling waar de geschiedenis tot en met de huidige stand van zaken wordt uitgelegd. En als laatste een bezoek aan het museum waar de pedal-radio staat opgesteld (uitvinder dhr Leager). En de kist met medicijnen voor de mensen thuis. met de cijfers gekoppeld aan het soort medicijn. Men had het lichaam ingedeeld in stukken gecodeerd met een letter. Wanneer er een patiënt contact had met de service kon men met behulp van de letter codering en de pijn etc. aangeven welk medicijn uit welk genummerd potje ingenomen moest worden. Efficiënt en effectief.
Daarna zigzaggend door de stad richting de camper en weer richting camping. Uiteindelijk rond 15:00u terug en verkoeling gezicht aan het zwembad. 30 graden is toch wel erg warm, ook hier.
De laatste was gedaan voor het vertrek richting Sydney.
Voor het warme eten hebben we de connectie metNederland maar weer opgepakt, eieren opmaken, dus pannenkoeken.
Er is zware regen voorspeld voor de komende dagen dus we wachten maar rustig af wat er gaat gebeuren. Beetje op de Australiërs letten zodat we weten wanneer we iets moeten doen.

Al met al heerlijke rustige afsluiten van een intensieve maar o zo mooie lange vakantie.

1. Zusje:
    5 mei 2016
    Hopelijk ontspringen jullie de dans qua regen en blijft het tot het eind lekker. Alvast n goede trip naar Sydney gewenst! Ennuh... zomer beging nu hier: buiten koffiedrinken voor t eerst.
  2. Trudy:
    5 mei 2016
    Ha, kan weer reageren; gisteren kreeg ik die optie niet.
    'Sterkte' met de laatste loodjes.