De vliegreis en aankomst in Hong Kong

27 maart 2016 - Hong Kong Int Airport, China

We zijn rond 12:45 vertrokken vanaf Schiphol met Cathay Pacific. Het leuke was dat je tijdens de reis kon meekijken via een camera die onder het vliegtuig alles registreert. De reis ging via groningen naar Duitsland, Denemarken, Finland, Letland, Rusland en China naar Hong Kong.

De verzorging tijdens de reis was echt top. Eten, drinken, filmpje kijken en dommelen tijdens de 11 uur durende en 9200 km verre reis. Dus nog een keertje ontbeten. Tijdens de reis komen we aan de praat met iemand die de opera Carmen regiseert in Jakarta.

Onderweg een mooie zonsopkomst gezien.

Na aankomst zijn we rustig naar de bagageafhandelband gelopen en hebben onze tassen gehaald. Aansluitend een departure card ingevuld. Deze voorgelegd aan de beambte die controleerde of je het land wel in mag. De man had waarschijnlijk een vervelende dag gehad. Duurde lang, zei boe nog bah en uiteindelijk streek hij over zijn hart en mochten we het mooie Hong Kong binnen. Eerste behoefte: Hong Kong dollars. Waarom eigenlijk geen ponden?  Flappentap is vrij snel gevonden. Het is net of je in het vroegere Italië bent, veel papier weinig waarde. 100 HKD staat ongeveer gelijk aan €8,-. Aansluitend een capuccino en een broodje.

Na het 2e ontbijt die dag zijn we op zoek gegaan naar vervoer voor naar het hotel. Bij een infobalie kregen we te horen dat we met bus E21 moesten gaan en de 27e halte uitstappen. Ik had geen steentjes of takjes bij me om de tel bij te houden. Dus de chauffeur maar gevraagd aan te geven waar we er uit moesten. Mooie tocht door Hong Kong. Veel gezien en ons verbaasd over het efficiënte bouwen van gebouwen en aanleggen van wegen. Daarnaaste een slimme route voor de bus en iedereen komt waar hij naar toe wil. We zijn netjes door de chauffeur uit de bus gezet en aansluitend 500 meter gewandeld naar het hotel. Wat er toch iets beter uitziet in de folders en op de foto's van de verschillende aanbieders. Maar ach, het is voor twee nachten en het is schoon. Overigens qua vierkante meters ongeveer gelijk aan een camper voor 4 personen.

Omdat we niet zo veel geslapen hebben liggen we nu heerlijk te chillen op de kamer. Zal wel niet zo laat worden vanavond denk ik.

1. Jennita:
    27 maart 2016
    Leuk om jullie te volgen. Een hele goede tijd gewenst. Veel plezier. Groetjes.
  2. Zusje:
    27 maart 2016
    Fijn te lezen de vlucht boeiend en entertainend was. Geniet van het moment, welterusten voor later.
    Wij hebben net 10 km gewandeld via de Archemerberg: zonnetje erbij tot vertrek terug.
  3. Freek en Alie:
    27 maart 2016
    Leuk om jullie zo te volgen! Fijn dat de vliegreis zo fijn is verlopen. Nog fijne dagen in Hong Kong.
  4. Anja:
    27 maart 2016
    Hoe hebben jullie de lange vliegreis ervaren?
    Tijdens jullie vliegreis heb ik elke 2 uur via internet gekeken waar jullie op dat moment vlogen, hoe hoog jullie zaten en hoe hard het vliegtuig ging. Zo grappig om dit te kunnen volgen.
  5. Harry en Janneke:
    Nǐ hǎo!