Verblijf Hong Kong en aankomst Cairns.

30 maart 2016 - Cairns, Australië

De nacht na aankomst heerlijk geslapen. In de loop van de nacht nog wel een keertje wakker geweest maar op zich goed geslapen. We kunnen ontbijten van 07:00 tot 10:00u dus geen wolkje aan de lucht. Gaan we halen. Helaas werden we wakken rond 10:30u, misschien toch iets te maken met tijdsverschil? Voor de rest van de dag redelijk duf. We gaan in de middag mijn neef, zijn vriendin en mijn zus en zwager ontmoeten in wijk Goldcoast. Ongeveer 30 km verderop. Wij dus met de bus tegen een belachelijke prijs van HKD 12,-. Eerst en langs een tentje waar ze broodjes verkopen om te ontbijten, ook lekker. Tijdens de busreis hebben we de plaatselijke H&M, Gamma, Praxis en Karwei gezien. Alleen met een iets kleiner vloeroppervlak, ongeveer 6m2. Tegen elkaar aangedrukt en hun waar op verschillende manieren aanbiedend. Binnen, aan de muur, aan het balkon boven de zaak en op het trottoir. Niet te geloven wat een bende een 24 uurs economie bestaat hier nog niet maar wel een 14 urige. Alles lijk altijd open.

Na het bezoek wat toch wel indrukwekkend was, de neef was en jarig en vierde zijn verlovingsfeest dus reden genoeg voor een feestje. Dit vond plaats in een tempel van de Gurka's op een voormalig kazerneterrein van het Engelse leger.

na aankomst in het hotel heerlijk slapen en kijken wat de dag van morgen gaat brengen.

Volgende ochtend

Gelukkig waren we vanochtend op tijd wakker voor het ontbijt, dus gelukt voor vandaag. Uitgeboekt en wandelend de dag doorbrengen in het mooie Hong Kong.
Uiteindelijk met de bus, wat overigens een perfect ov systeem is tegen een belachelijk lage prijs naar de luchthaven. Elke 15 minuten een bus, alleen de rijstijl valt af en toe niet echt mee.
Nu heerlijk wachten tot we kunnen inchecken en een diner nuttigen zodat we verzadigd het luchtruim in kunnen.

Vertrek ging volgens plan op tijd en niet helemaal vol. Het grappige was dat de dame bij het inchecken zich bijna verontschuldigde voor het alleen maar twee stoelen vrij te hebben in het middenpad vooraan. Helemaal geen probleem toch, alle ruimte en vrijheid om te bewegen.
De vlucht duurde voor het gevoel korter dan naar Hong Kong. Nog wel even ontbeten met een muffin en een bakje yoghurt met vruchten. Geland rond  06:30 u. Tijdens het landen werd al aangegeven dat het lekker warm was 22 graden Celsius. Carla heeft zich op het vliegveld direct omgekleed in zomerstijl en ik mocht, zoals altijd, op de spullen passen. Boarder security was vandaag soepel en vriendelijk. Geen probleem dus om Australië in te komen.
Nu even een bakkie koffie en een boterhammetje heerlijk zwoele temperatuur hier, mooi land.
Zometeeneen taxi zoeken de reis naar de camper verhuurder.

Nadat we een taxi hebben genomen bij het vliegveld zijn we door de chauffeur netjes afgeleverd bij de verhuurder. Wat blijkt, pas geopend om 10:00u. We arriveerden om 08:00 dus ja wat doe je dan. Tijd opvullen met nuttige dingen, naar een winkel koffiedrinken of iets anders. De chauffeur kwam met de geweldige tip: er is hier een botanische tuin, altijd mooi en niet ver van het verhuurbedrijf. De chauffeur heeft ons netjes rondgereden en zonder extra kosten afgezet bij een botanische tuin. Dus tijdverdrijf in deze toch wel mooie tuin. De temperatuur is inmiddels al opgelopen naar 25 graden. Best warm eigenlijk, de overgang van Hong Kong naar Australië was gewoon groot te noemen.
Rond 09:45 zijn we vanuit de botanische tuin richting de verhuurder van de camper gewandeld. Rond 10:00 aankomst en aansluitend aangemeld en begonnen met het zelf registreren en bekijken van een instructievideo hoe je in Australië moet autorijden.
Na het plaatsen van handtekeningen mochten we eindelijk naar ons mobiele huisje. Alles bekeken en beschreven welke zaken niet in de haak waren, krasjes, deukjes, vermissingen en dat soort zaken.
Uiteindelijk zijn we gestart met het avontuur. Wel heel anders rijden dan in Nederland. Constant het gevoel dat je op de verkeerde weghelft rijdt en af en toe lastig met afslaan. Rotondes zijn in het begin een crime. Maar rustig de tijd nemen het andere verkeer volgen en alles werkt uiteindelijk.
Een rustig stukje naar de eerste camping; Crystel Cascades Holiday Park.
Mooi, ruim en bovenal netjes bijgewerkt.
Na het avondeten waren we beiden helemaal bek en bek af. Moe, zo moe dat ik af en toe zat te knikkebollen tijdens een poging iets te lezen. Uiteindelijk zijn we, gelukkig, rond 21:00u maar gaan slapen.

1. Trudy:
    1 april 2016
    Nee, we zijn niet van ons geloof gevallen. Verlovingsfeest in een historische, niet langer als zodanig in gebruik zijnde, Gurka tempel.
    Het klinkt heerlijk luitjes. Vooral blijven schrijven.