Batemans Bay naar Lake Entrance

15 april 2016 - Kalimna, Australië

Vanochtend wakker geworden zonder hulp van de wekker. Zo rond 06:30u. Mooi op tijd dus. Het dorp was al in beweging en mensen aan het werk.
Gisteravond voor we naar binnen gingen nog een fenomeen gezien wat we nog niet eerder meegemaakt hadden. Duizenden vleermuizen met een spanwijdte van ongeveer 40 cm vlogen vanaf de andere kant van de baai over de camping en een groot aantal van hen hield schijnbaar een tussenstop want gingen ondersteboven, zoals het bij vleermuizen betaamd, in de takken van de boom naast ons hangen. Een beetje creepie was het wel en vreemd. Carla voelde nattigheid, naar wat s'morgens bleek vleermuizenpoep. Overal waar ze gehangen hadden lag op de grond of zoals bij ons op de voorruit en de stoel poep. Schoonmaken dus.
(Na terugkomst in Nederland, via het nieuws gehoord, blijkt dat er sprake is van een echte plaag en dat men van alles verzint om van de beesten af te komen)
Na de ochtend ceremonie netjes afgemeld bij de beheerder. Complimenten gemaakt voor de mooie en nette camping. We kregen als beloning een overzicht mee van alle interessante bezichtigingen tussen Batemans Bay en Melbourne mee. Dat waren er nog al wat. Maar besloten met dit verhaal de reisroute enigszins aan te passen. We zijn begonnen met de toeristische route die leidde ons via boulevards van de 3 opvolgende dorpen richting de autoweg de A1.
Gisteren hadden we ook opeens bezoek van een wat oudere man die aangaf dat hij zeer gezegend was door onze lieve Heer en dat we vooral Tilba Tilba moesten bezoeken. Dit dorp zijn we ingereden en zoals Herman Finkers sprak over Almelo vergeten te remmen en we waren er al weer door. Jammer gemist dus.
Daarna via de route in Akolele aan het einde van een landtong via een ouderwetse houten brug naar een andere landtong gereden. Direct na de brug was het volgens ons tijd voor een bakkie. een geweldig uitzicht. Pelikanen, zwarte zwanen van alles aan dieren was er te zien. Dus stoppen en bakkie doen.
Daarna via de toeristische route allerlei dorpen doorkruist en tegen de middag in een dorpje in de baai hebben geluncht. We hebben in de baai 2 grote mantra's gezien, nee geen Opels, maar grote vissen die bij een kleine visslagerstafel naar eten aan het zoeken waren. Vissers waren hier de gevangen vis aan het schoonmaken. Een lawaai van meeuwen, pelikanen en dus de manta's.
Aansluitend weer de route opgepakt en uiteindelijk weer op de A1 terecht gekomen. We zijn ergens de deelstaatgrens met New South Wales en Victoria overgestoken.
Nu staan we, met als nachtplek in Kalimna op het zogenaamde Emmys Lookout point en bovenop vuurtoren van het dorp, Hier is een klein grasveld met daarbij een apart dames en heren toilet. Dit voor hen die willen recreëren. Uitzicht op zee en het dorp. Morgen verder richting Melbourne.

Nog even voor de statistieken;
    42     dode kangoeroes
    25      levende kangoeroes
    3        dode wallibi
    1        levende wallibi (stond te wachten in de berm om over te steken)
    5        dode reuzenpadden
    1        dode slang
    3        dode Koala's
    6        dode wombats, waarvan een alsnog aangereden en we nu met een pluk
              haar van zo'n ding aan een bouteind rondrijden
    15      pelikanen
    2        dode leguanen
    1        dode possum

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. F en h:
    GENOTEN VAN JULLIE VERSLAG HOPELIJK GENIETEN JULLIE VAN DEZE REIS
    DIT DOE JE NIET ELK JAAR NOU IK WENS JULLIE VEEL VAKANTIE PLEZIER
    GR. MAM PAP DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
  2. Zusje:
    15 april 2016
    Ik wist dat Australiers netjes opgevoed zijn, maar dat dat ook voor walibi's geldt... had ie ook nog 'n oranje hesje aan?
  3. 15 april 2016
    Wat zijn jullie al een eind bij ons vandaan kun je straks de weg nog vinden naar huis maar als we het goed lezen bevalt het jullie nog wel he geniet maar lekker het zij jullie gegund.
    liefs en verder een goede reis! Pa en ma.H.V.
  4. Anke en Wiebe:
    15 april 2016
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen.Wat een aktiviteiten en belevenissen. Hebben jullie nog wel eens een dag rust?
    Voor ons komen nu weer de nodige herinneringen boven.
    Nog geen plannen om te emigreren?
  5. Martin:
    16 april 2016