Lake Entrance naar Frankston

16 april 2016 - Frankston, Australië

Gisteravond nog heerlijk genoten van ouderwetse pannenkoeken. Lekker en toch heel gemakkelijk. Daarna in het donker genieten van de uitzichten, allerlei lampjes van vuurtorentjes in de omgeving van de eilandjes. Daarna ontspannen in de camper en genieten van een biertje en een wijntje. Rond de klok van 21:30 de kooi in.
Heerlijk ontspannen wakker geworden vanochtend. Min of meer gewekt door de corveeploeg die de toiletten schoon kwam maken. De ochtendstop bij de toiletten werd bruut onderbroken. Bijna aangevallen door een ...likkertje dat daar met een oud vrouwtje rond liep. Maar Cesar zegt dan: stand still, no sound no eye contact. En het werkt nog steeds. Na vervaarlijk grommen bleef het beest op een aanvaardbare afstand van mij. Mevrouw excuseerde zich voor het gedrag van de hond, doet ie anders nooit, behalve bij tall men. Ja ja, zal wel.
Bij het gereedmaken van het ontbijt blijkt dat de levensmiddelen in de koelkast een bedenkelijk warmteniveau hebben bereikt. Storing zoeken dus. Lampje in de koelkast gecontroleerd, zekering gecontroleerd, lampje doet het niet en zekering is nog goed. Andere verbuikers van de camperaccu doen het? Ja. Motor starten doet hij het dan wel? Nee. Potverdorie sta je op een free camping zonder stroom en dan alles lekker warm in de koelkast. Bellen met de storingsdienst, blijk je opeens heel moeilijk technische woorden te kunnen vinden om e.e.a. goed uit te leggen. Ja, we weten dat het een verschil is in 220V en 12V capaciteit. Uiteindelijk netjes doorverbonden en verder geholpen. Opgehangen met de belofte dat we binnen 30 minuten contact zouden hebben om een reparateur te vinden in de omgeving van Melbourne die ons op de camping zal helpen. Allemenachies binnen 10 minuten een vriendelijke dame aan de lijn. Met nog wat tips en of ik voor haar op de knieën wilde gaan, huh? Ja om wat zaken te controleren in de koelkast. Blijkt dat de aansluiting 12V waarschijnlijk niet werkt.
U wordt vanmiddag gebeld door de reparateur om een afspraak te maken voor reparatie.
We rijden de oprit van de camping op, telefoon. Met de dame van de hulpdienst. Helaas vandaag niet mogelijk om e.e.a. op te lossen. Mocht u toch willen koelen en de koelkast doet het niet, koop dan zakken ijsblokjes en u kunt de kosten declareren. No worries. We bellen maandag rond 10:00u om te kijken waar we u kunnen helpen.

Na het ontbijt heerlijk rustig vertrokken richting Melbourne via de grote weg
(Highway) en allerlei verkorte routes. Ook hier weer een duidelijk verschil in landschappen, agrarisch, veeteelt en bos. Het is hier wel een iets minder rijke omgeving. Veel vervallen, danwel slecht onderhouden huizen, maar ook mooie riante optrekjes of paleizen.
Uiteindelijk rond 13:00 u aangekomen bij de Big4 camping. Een bammetje gegeten en aansluitend naar het dorp om informatie over, hoe kom ik in Melbourne zonder mijn camper te vernielen, te verkrijgen. O ja, koelkast aangesloten en alles weer koel.
Hierna even de oceaan bekeken en de camper gepakt om richting winkelcentrum te rijden. Het valt niet mee om een  plekje te vinden maar in een achterafstraatje een plekje. Gewinkeld, alleen de broodnodige boodschappen, en een gebraden kip en daarna omgekleed in sporttenue. De camper uit en direct op een wandelpad in het verlengde van de zee begonnen met hardlopen. De kreek waarlangs dit pad liep ging tussen de achtertuinen van een woonwijk door. Uiteindelijk even het strand op en weer terug richting camper.
Daarna naar de camping, de kip in de magnetron en nadat deze weer warm was opgepeuzeld. Gedoucht, afgewassen en nu met een heerlijk bakkie troost in de camper om straks lekker te gaan maffen. Op de camping gebruik gemaakt van de Camp-kitchen. Op de camping is een bijeenkomst van circusmedewerkers aan de gang. Vreemde pluimage aanwezig, ze gevenmorgeneen gratis voorstelling op de camping. Heel apart.
De planning is om morgenochtend op tijd met de trein vanuit Frankston naar Melbourne te gaan een tocht van een uurtje. Daar zien we wel waar we informatie vinden en wat er te doen is.

In het kader we gaan het anders doen; geen statistieken meer.
Het gaat hier redelijk slecht met de fauna, er ligt van alles langs de weg. Het is niet meer bij te houden. En we rijden toch echt links, tenminste anderen rijden in richting in dezelfde rijbaan. Ik moet toegeven, af en toe hebben we de neiging toch er toch even een Europese weg van te willen maken, maar heel is al duidelijk dat dit geen correcte bingo is.

1. Trudy:
    Nog steeds genieten?
  2. 16 april 2016
    Wat een belevenissen aan boord zijn ze inmiddels op gelost?
    We hopen dat jullie wel gezond blijven het zit niet lekker en de geur is niet aan te bevelen!!!!
    Veel reisplezier en tot de volgende stop we genieten nog steeds van de mooie verhalen die jullie schrijven.Liefs P.en M. H.V.
  3. Freek en Alie:
    16 april 2016
    We blijven genieten van je prachtige reisverslag! Elke dag weer nieuwe belevenissen en uitdagingen? Blijf lekker genieten deze reis! Veel plezier morgen!
  4. Alie Boessenkool:
    heeeeee Klaas en Carla
    wat een leuk verhaal. je schrijft erg boeiend, ik zie het helemaal voor me. fijne reis verder.
  5. H+H:
    19 april 2016
    HRM 2 accu's: een startaccu en een autarkaccu voor stroomvoorziening?