Katoomba naar Batemans Bay

14 april 2016 - Batemans Bay, Australië

Vanochtend wederom rond een uur of 6 voor de wekker wakker. Het was koud vannacht, rond het vriespunt. Zonder veel lawaai te maken spullen opruimen en w(s)t. Een snelle bak koffie gemaakt en rond 7 uur van de camping af. Uiteraard heb ik aan de spoorzoeker gezeten dus gingen we direct al de verkeerde kant op. Carla het ding weer goed ingesteld en via een U-trun weer de goede kant op. Via een steile tussenroute naar de grote weg. Deze keer geen boek op het hoofd bij Carla want nu heeft ze alle boeken in het opbergvak boven haar netjes achter het randje liggen.
Volgens planning, ja ja daar is tie weer, vrij snel van de grote weg af en het binnenland in. We wilden iets meer van verschillende omgevingen zien. Wel nu, dat is vandaag helemaal gelukt. Ook hebben we via de app Campermate een paar vrije kampeerplaatsen bekeken. Geweldig hoe ze dat hier doen. Nette plaatsen met een vaste poepdoos die je misschien nog kent van je ouders of bij een bezoek aan opa en oma. Een gat met een plank, lees wcpot er boven. Ja het stinkt wanneer je de deksel open doet. Maar komt er dan ook niet voor de geur maar om los te laten.
Een dag waarbij we echte Australische landschappen hebben gezien en vaak zijn gestopt om e.e.a. goed op ons in te laten werken. Ons verbaasd over de bereidheid van Australiërs om heel rustig te wachten bij werk aan de weg. Staat zo'n man/vrouw met een stop/slow bord, net een oude treinconducteur, op de weg om het verleer te regelen.
Ons gewaand in McLeods Daughters of Flying Doctors voor wat betreft de vergezichten en kuddes koeien en schapen.
Canberra rechts laten liggen en uiteindelijk zijn we neergestreken in Batesman Bay aan de oceaan.
Een kleiner dorp aan de oceaan waar de commercie nog niet echt aanwezig is. Maar gewoon heerlijk klein en gezellig.
Een van de eerste keren dat we pelikanen hebben gezien. Al dan niet zitten op een lantaarnpaal.
Weer ons sportmomentje gehad en uiteindelijk een heerlijke magnetron maaltijd weggewerkt. Als het maar vult.
Planning morgen, probeer het toch, een stuk rijden naar Nowa Nowa Zuid-Oost Australië.

Nog even voor de statistieken;
    38    dode kangoeroes
    9      levende kangoeroes
    1      dode walibi
    5      dode reuzenpadden
    1      dode slang (geen tuinslang)
    3      dode Koala's
    5      dode wombats, waarvan één alsnog aangereden en we nu met een pluk
​            haar van zo'n ding aan een bouteind rondrijden
    3     pelikanen

1. Zusje:
    14 april 2016
    Haha, ook n manier om kennis te vergaren (boek op je hoofd). Kijk vanavond thuis naar jullie locatie, leuk om zo te volgen. Nog geen wildlevende koala's gezien, begrijp ik. Zijn die er nog wel?
  2. Trudy:
    14 april 2016
    Geweldig dus, behalve dat vriespunt!
  3. H+H:
    14 april 2016
    De statistiek van dode kangoeroes schiet omhoog! Wel vaak de camper wassen, denk ik.
    Je kunt beter links gaan rijden, lijkt mij.......
    H+H
  4. Jenny stolte:
    14 april 2016
    Waarom zoveel dode kangeroes en geen levende? Ik geniet van jullie mooie reisverslagen en de foto's