De Blue Mountains in

12 april 2016 - Katoomba, Australië

Vanochtend op tijd wakker voor een nieuwe dag vol allerlei belevenissen. We hadden de code van de poort gekregen want 07:00 u vertrek was wel erg vroeg voor de eigenaar om ons uit te zwaaien. Ok, wij dus van de camping, nou ja camping, af. Onderweg met elkaar nog even de camping beschouwd en tot de conclusie gekomen de volgende keer doorrijden naar een andere.
Van de camping richting Sydney gereden via allerlei buitenwijken en tussendoor wegen hebben we de drukte kunnen omzeilen. Verder direct richting Katoomba gereden. Deze stad, niet erg groot, heeft misschien nog wel meer oude gebouwen en hippies in zich dan men van Bellingen vind. De gebouwen en dan met name de gevels zijn hier nog in een behoorlijk goede staat. De meesten zijn. Gebouwd in de periode 1905-1925. Overigens is deze omgeving in de 19e eeuw verkend door drie heren die met 10 knechten en 3 Aboriginals de heuvel over gingen in tegenstelling tot hun voorgangers via de valleien naar een nieuw land af te reizen. Dit waren Blaxland, Lawson en Wendworth. De reden van de verkenning was dat de inwoners van Sydney te weinig levensmiddelen hadden om te overleven. Er moest gewoon bouwland gevonden worden. Deze heren zijn in 29 dagen heen en terug gegaan en hebben het eigenlijk als weinigen die zo'n avontuur aangingen overleeft.
De weg die zij gingen is nagenoeg gelijk aan de weg die nu leidt naar de Blue Mountains. een gigantische onderneming voor die dagen gezien het stijgen en dalen.
Uiteindelijk zij we op de camping terecht gekomen. Spulletjes uitgezet en heerlijk zitten. We zitten op ongeveer 1000 meter hoogte dus het koelt wel iets sneller af. Het is hier sowieso niet zo warm als verder naar het noorden. De temperatuur kwam niet boven de 21 graden. Ja ja ik weet wel dat het in Nederland iets minder warm is maar toch, we waren best wel een beetje gewend aan de warmte. Dus nu weer sokken en een lange broek aan.
Heerlijk boodschappen doen en slenteren is een paar stadjes, foto's schieten en uitzichten bekijken.
Nog even de sportieve verplichting gedaan, rondjes rennen op een grasveld waar ook cricket wordt gespeeld. Dus eindelijke een keer vlak en minder warm. Ook een keertje prettig. Kostte hoe dan ook toch nog wel moeite maar ja...............
Morgen de dag om de Blue Mountains vanaf een themapark te bekijken. Wandelend er naar toe is het plan.

Voor de statistieken: geen wijzigingen.

1. Zusje:
    12 april 2016
    Misschien toch n verademing? In Nederland is de temperatuur tussen 15 en 20 graden, dus jullie kunnen nu wel weer thuiskomen .
    Veel plezier morgen, zal n mooie trip worden, lijkt me.
  2. 12 april 2016
    Blij weer van dat normale weer te hebben zoals in ons landje?
    Het is hier zonnig met een fris windje maar wel heerlijk om een stukje te wandelen.Wij kijken uit naar morgen want dat wordt vast bijzonder.
    we wensen jullie een hele fijne tocht.
    liefs en groetjes van ons,geniet maar lekker!