Scenic World (3 zussen)

13 april 2016 - Katoomba-Wentworth Falls, Australië

Vanochtend wakker geworden met het hoofd op het voeteneinde. Op zich wel logisch want we staan een beetje achterover. Lekker op tijd om een dagje uit te zijn in het themapark scenic world.
Uitgaande van de Efteling hoopten we op veel vermaak en een mooi uitzicht op de three sisters (3 zusters).  Het verhaal gaat dat drie zussen van Aboriginale afkomst aan het flirten waren met drie vrijgezelle mannen. De vader van de zusters schijnt zijn drie dochter te hebben gevangen in drie rotsen.
Vanaf de camping is het ongeveer 5 minuten lopen dus waarom de bus pakken. Wij wandelend er naar toe.
Welnu het park met een toegangsprijs van ausd 39 p/p heeft vier pijlers; scenic railway, scenic skyway, scenic cableway en scenic walkway.
Om kort te gaan, het viel niet echt mee. De treinbaan gaat met een dalings- of stijgingspercentage van 52 graden omlaag of omhoog. Afhankelijk of je beneden dan wel boven instapt. De kabelbaan van waaruit je eigenlijk alle pijlers kunt zien gaat met een hoogte van 270 meter boven de grond van de ene rotswand naar de andere. De kabellift gaat maar liefst 545 meter omhoog. En de looproute heeft een totale afstand van 2,4 km door het regenwoud in het dal.

Er is veel te doen in Australië over de drie rotsen, daarnaast is de waterval, met een  wel heel pierig straatje, die hier ook is een belangrijke toeristische attractie. Wat dat betreft zijn wij misschien een beetje verwend want zoals wij beiden er tegenaan kijken van het bijzondere eigenlijk wel mee.
Maar leuk om te doen en de koffie was er heerlijk.

Tegen 12 uur hebben we de uitgang opgezocht en zijn we ontspannen terug gewandeld naar de camping. Geluncht en weer klaar voor de middag. Ja en dan.... De hele dag was gepland voor het park. Dan maar heerlijk ontspannen rondom de camper hangen. Valt niet mee voor ons.
Je merkt dat bij een gebrek aan doelen voor de dag allerlei vreemde zaken naar boven komen.
Idee: zullen we het binnenland intrekken met als doel Broken Hill? Na grondige bestudering van kaart, kaarten op de tablet en Google Earth blijkt dat het binnenland al heel snel verandert in een dorre
lange weg met af en toe een dorpje waar je doorheen trekt of gaat tanken omdat je tank leeg raakt.
Al met al een idee wat van de hand is gewezen. Wel is er een verlegging van de route besloten waarbij we toch de grotere steden enigszins links dan wel rechts willen laten liggen. We bemerken bij ons dat steden ons niet echt trekken. Oudere dorpjes/steden zijn leuk om te zien maar Sydney, Canberra en Melbourne gaan we met de camper aan voorbij. Batemans Bay zal de volgende halte zijn waarbij we een route kiezen waardoor we niet opnieuw door Sydney hoeven.
Tijdstip vetrek morgenochtend: vroeg, we ontbijten onderweg ergens. Veel te koud hier in de korte broek, en vakantie is korte broeken weer.

1. 13 april 2016
    wat jammer dat het tegenviel ,maar morgen weer een nieuwe dag
    en die maakt het misschien weer helemaal goed voor vandaag.
    goede reis en veel kijkgenot.
    groetjes p.en m.
  2. Anja:
    13 april 2016
    Dat "pierige" straaltje valt toch wel een immense diepte in, dat lijkt dan wel weer indrukwekkend. Jammer dat jullie er geen hele dag van hebben kunnen genieten. Maar een middagje "niks moet, niksen mag" brengt toch ook weer nieuwe ideeën en nieuwe wegen die jullie verder Australie in brengen. Blijf vooral genieten!
  3. Dik J.:
    13 april 2016
    Goede avond (bij ons) en bij jullie goede morgen?
    Je vertelt dat het vandaag tegen valt, maar als ik de foto's zie vindt ik het toch wel indrukwekkend. Blijf genieten, zowel van het land als van het fijne weer, de mensen daar, maar ook van elkaar. Laat jullie hoofden helemaal schoon waaien, dan kunnen jullie, zodra jullie weer terug zijn in Ommen het Nederlandse weer weer trotseren.
    Groeten van ons