Coffs Harbour naar New Castle

11 april 2016 - Newcastle, Australië

Vanochtend heerlijk wakker geworden, van mijn lieffie die aan het rommelen was in de camper. Gedoucht en wel. Na de gebruikelijke sanitaire ceremonie bij het ontbijt aangeschoven. De dag besproken en uiteindelijk besloten dat we tot halfweg Katoomba zouden gaan reizen. Ongeveer 390 km. Al met al staat de teller nu rond de 2800 km, hier zitten wel álle kilometers in die we rijden.
Na vertrek uit Coffs Harbour zijn we gedurende driekwart van de route van vandaag lastiggevallen door wegwerkzaamheden. Als je naar Australië wil gaan en een deel van onze route rijden, wacht dan nog 1of 2 jaar. Medio 2017 moet alles af zijn. Veel van de wegen zijn te vergelijken met een autoweg met 1 rijstrook per rijrichting met af en toe een inhaalstrook zoals op de A50 van Hattemerbroek naar Kampen.
Onderweg zijn we gestopt bij het stadje Bellingen, het zou vooral oude gebouwen in zich hebben. Dat klopt wel, alleen niet voor onze begrippen zoals in Amsterdam e.d. veel gebouwen zijn gebouwd rond 1900 e.v. dus wat is oud. Er zou een mooi picknickplekje zijn op een paar km afstand van het dorpje, niet gevonden maar heerlijk via via gereden en uiteindelijk weer op de route uitgekomen.
Na een tijdje de wegwerkzaamheden en de gebruikelijke vertraging zat te zijn, gestopt en heerlijk geluncht. op een open stuk langs de weg. min of meer op een heuvel top. heerlijk windje met rust en ruimte.

Uiteindelijk de weg weer vervolgd en in Heatherbrae uitgekomen een voorstadje/buurt van New Castle. Je ziet in deze omgeving veel plaatsnamen die ook in Engeland voorkomen.
Op de camping waar we nu staan we achteraan op een veldje waarbij hoe verder je naar voren gaat hoe slechter het wordt. Allemachtig wat een bende en oude meuk. Aan de andere kant heeft het ook wel weer iets wat bij Australië hoort, no worries.

Vanavond heerlijk gegeten en nu aan het voorbereiden voor morgen.
Doel is Katoomba om overmorgen de Blue Mountains te gaan bekijken. Daarnaast een stuk van een toeristische route rijden. We laten Sydney dan net links liggen.

Nog even voor de statistieken;
    26     dode kangoeroes
    7       levende kangoeroes
    1       dode walibi
    5       dode reuzenpadden
    1       dode slang (geen tuinslang)
    3       dode Koala's
    1       levend konijn op de camping

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Zusje:
    11 april 2016
    Wat zullen blij zijn dat ene konijn gespot te hebben... smaakte ie goed na aan het spit gebraden te zijn?