Op naar Brisbane

8 april 2016 - Lawnton, Australië

Op tijd op, voor de wekkers wakker. Direct de sportkleren aan en lekker lopen. Niveau 2, laag dus. uiteindelijk 10 km gelopen langs de boulevard, veel sportievelingen tegengekomen. Volledig aangelegd om Australiërs aan te zetten tot sportieve activiteiten en wandelen langs het strand. Heerlijk maar bij direct zonlicht toch best wel weer warm. Na terugkomst bleek dat Carla al aan het douchen was, zij heeft ook de sportieve plicht gedaan 35 min lopen. Achteraf bleek dat het haar tegen was gevallen, erg zwaar. Na het douchen lekker ontbeten in de schaduw en daarna alles lekker rustig opgeruimd. Ons afgemeld bij de receptie en vertrokken richten volgende attractie. Na 2 uur geeft de spoorzoeker aan dat we eigenlijk moeten pauzeren. Na een volgende afrit te hebben genomen komen we op een plekje waarvan je zegt, ja dat is em. Wij stoppen, broodje smeren, koffie zetten en heerlijk met de stoeltje buiten onder de boom. heerlijk stil met af en toe een beetje autolawaai en passerende auto's die overt een houten brug rijden. Dit alles 20 meter van de grote weg af. Worden we beiden toch ineens moe. Gaan we even slapen? Ja dus. Dus Carla op de stoel ik in de camper op bed lekker tukkie doen. Heerlijk. Dit is vakantie biologische klok en de tijd aan jezelf hebben. Volgende planning; eerst de Big Pineapple Woombey langs en aansluitend naar Dicky Beach camping in Beerbarrum. En ja je kent het al, planning bijgesteld.

We hebben de Big Pineapple bezocht, die overigens behoorlijk tegenviel, oud en vervallen. Aansluitend de echte grote weg weer op, A1 die later overgaat in M1. Zien we een uitzichtpunt (Wild Horses) dus van de snelweg af en lekker kijken. Eerst wel even een behoorlijk steile weg op die ons toch snel 80 meter boven het startpunt brengt. En dat over een lengte van ongeveer 600 meter. Toch redelijk achter adem komen we boven, ja de loop van vanochtend hakt er nog een keertje in. Boven een kaart van de omgeving en een uitleg over de totstandkoming van het gebied waar we het uitzicht op hebben. Aanplant van bomen, moerassen en waterlopen met hun eigen oerbos. Uiteindelijk rijden we door naar Lawnton vlak boven Brisbane. We staan op een showterrein waar ene Don Connolly (blijkt een schrijver te zijn) vereerd wordt. Rondom het terrein staan allemaal caravans, campers, camperbussen etc.  Alsof we deel uitmaken van zigeuners of een rondreizend circus. Best apart, doet een beetje Amerikaans aan.

1. Martin:
    8 april 2016
    wat zijn mijn pa en cadeaumoeder toch fanatiek he. helemaal naar het eind van de wereld om lekker te kunnen hardlopen.

DIE HARDS ! :D
  2. Trudy: