Cairns naar Townsville

31 maart 2016 - Cairns, Australië

Vandaag op tijd op. Rond 07:30 ging de wekker. Heerlijke ochtend zonnestralen in onze camper. De achterdeuren opengedaan en een heerlijke geur van tropen (kweekkassen) komt binnen. Vermoeidheid is een stuk minder en de focus staat weer op genieten en beleven. Tijdens het ontbijt het gebruikelijke overleg over hoe en wat vandaag. We hebben in alle wijsheid besloten vandaag te gaan starten met de grote rit. Dus vandaag naar Townsville, ongeveer 350 km naar het Zuiden.
Gewassen, alles rustig ingepakt en bij de receptie aangegeven dat we een dag eerder willen vertrekken en deze gaf aan no worrys, no problem. We moesten vooruit betalen, geen wonder er waren geen hekken of wat dan ook bij de ingang, we kregen het geld terug en daarna afgereisd.
Het schoot heerlijk op vandaag na een aantal kleinere plaatsen via de Bruce Highway komen we aan bij een afslag naar de Josephine's waterfall. Even er uit en kijken. Hier komt het water van een berg in de omgeving af en heeft gedurende de jaren een aantal stenen behoorlijk uitgesleten. Een aantal mensen was aan het glijden op deze stenen. Ze zeggen nog zo geen bommetje of duiken of van de stenen glijden, maar ja wel doen dus. Verderop in Tully zegt Carla in eens we kunnen hier wel links af.
Staan we opeens pal voor de oceaan. Dan moeten we hier maar lunchen! Dus auto aan de kant, broodjes smeren en met de stoel naar het strand onder een boom lunchen. Zwitserleven gevoel ten top, 20 meter van de parkeerplaats!
Aansluitend verder naar Townsville, de camping Townsville Woodlands Holiday Park.
Uiteraard melden bij de receptie en met de beheerder in de golfkar over de camping voor het beste plekje. Camping op uitpakken en zitten. Wat een verschrikkelijk leven hier. Wel erg warm. De dame op de receptie gaf al aan dat het ook wel eens iets minder mocht maar dat kou helemaal niet wenselijk was.
Eten gemaakt afgewassen en een bakkie koffie.
Morgen gaan we naar het aquarium waar veel dieren en planten van het Great Barrier Reef ten toon zijn gesteld.

1. Zusje:
    31 maart 2016
    Wat een vervelend leven hebben jullie.... zou (niet) willen ruilen! Scheelt dat jullie een dag vooruit zijn op de plannen, kun je wat extra dingen doen.
    Direct gekeken op het web bij de plekjes die jullie noemen. Ziet er gaaf uit! Voor straks: lekker slapen, voor morgen: heel veel plezier!
  2. Freek en Alie:
    31 maart 2016
    Genoten van jullie uitgebreide verslag! Klinkt fantastisch allemaal. Beetje uitslapen ,lekker eten en bijna met de voetjes in de oceaan. Lekker hoor! Gr Freek en Alie.
  3. Jennita:
    31 maart 2016
    Heerlijk zo'n vakantie!! Lijkt me dat genieten. Even op google gezocht naar de plaatsen, ziet er goed uit. Groetjes uit Ommen van ons.
  4. Trudy:
    1 april 2016