Townsville en Magnetic island

1 april 2016 - Townsville, Australië

Ik heb gisteren aangegeven dat we naar het GBRA zouden gaan. Na bestudering van de mogelijkheden in de buurt blijkt dat Magnetic Island een betere optie is om een aantal zaken in één te doen. Op tijd vertrokken naar Townsville harbour. Zwemmen, snorkelen, koala's kijken en een fort uit de vorige eeuwe bekijken. Hier een overtocht geboekt en nog even snel boodschappen gedaan. We zijn met een catamaran ferry overgevaren lekker rap, ongeveer 35 minuten. Op het eiland snel een broodje gegeten en met de bus naar het strand. Stappen we uit staan we bij een X-base tent, iets voor backpackers. Aan het volume en het soort van de muziek te horen niet echt iets voor ons. Ach ja, half uurtje wachten en dan naar de goede kant, lees strand, van het eiland.
Een fantastisch mooi strand, niet helemaal Bondi beach maar komt er dicht bij. Met een echte levende lifeguard. Zwemmen werd geadviseerd binnen de daar voor aangewezen ruimte. Deze ruimt is omgeven door een haaien-beet sterk net. De temperatuur van het water doet denken aan badwater, heerlijk warm. Ik moest er dus ook aan geloven. Maar eerlijk is eerlijk het was geweldig.
Na een tijdje weer met de bus, AUSD 7,- de hele dag rondtoeren in de bus, naar de haven; Nelly beach en daarna terug naar het vaste land.
We hebben helaas geen koala's gezien, niet gesnorkeld maar wel een heel leuke dag gehad. Australie zou het land van de kangaroos zijn, kan best kloppen maar tot nu toe hebben we alleen nog maar twee dode gezien en grote rode vlekken op wegen. Dus...............
Uiteindelijk kwamen we in het donker aan op de camping. Wat betreft gastvrijheid kunnen Nederlanders nog iets leren van de Australiers. Bij aankomst kwam de beheerder naar de receptie en deze werd gewoon weer even geopend, no worrys. Leuke dag gehad, leuke dingen gezien en gedaan? Nog ergens behoefte aan informatie of wat dan ook en wat we morgen gingen doen. Na uitleg vroeg de beheerder of we dan en dan bij die of die camping langs wilden gaan. Was netjes en hij kende de manager. We moesten hem vooral de groeten doen. Say we send you. Nog een snelle hap en dan naar bed. Morgen willen we vroeg op en doorreizen naar Conway beach.

1. Martin:
    2 april 2016
    Teken dat jullie oud worden hoor. De muziek niet meer aan kunnen. :p
  2. Trudy:
    2 april 2016
    Ha Martin, er komt een dag ... . Of je het nou gelooft of niet.