Clairview naar Hervey Bay

5 april 2016 - Hervey Bay, Australië

Vanochtend wakker geworden met een heerlijke bries. Op je buik liggend genieten van het uitzicht vanaf het bed in de camper. Na het gebruikelijke wassen, scheren en tandenpoetsen de tafel gedekt. Maar ach, waarom niet op een picknickbank op het strand? Dus pak op uw ontbijt en verplaatst 20 meter zuidelijk.
Heerlijk ontbijten met de ochtendzon in het gezicht.
Rond 07:45 vertrokken vanaf de camping, richting Rockhampton. Onderweg dachten we even in de achterhoek te zijn Great Keppel, bij ons heb je Hoog- en Laagkeppel. Maar nee het blijkt een eiland te zijn.
Wanneer je links of rechts van je kijkt heb je af en toe het idee zo de set van Flying doctors op te rijden. Blijkt wel heel erg Australisch dus.
Bij Yaamba hebben we Mount Etna bezocht. Hier was een wandeltraject uitgezet om het droge regenwoud te bekijken. Hier gelijk maar gebruik gemaakt van de picknickbank om te lunchen. We waren, wat ons betreft, te vroeg om al gebruik te maken van de aanwezige bbq.
Het plan was een emoe park te bezoeken, gezien de omweg die we zouden moeten maken hebben we er toch van af gezien. Besloten niet te overnachten in Rockhampton maar in Hervey Bay een plek te zoeken, dus planning sucks, en een rustdag te pakken. We kunnen dan mooi de voorbereidingen treffen voor de dag Fraser Island overmorgen. Waarschijnlijk net als in Airlie Beach  naar een informatie/bookingpoint. We zullen zien. Al met al toch redelijk avontuurlijk die Carla.
Aangekomen bij een camping in Hervey Bay en de camper een keertje met de kop naar de oceaan. Morgenvroeg heel anders wakker worden denk ik.
De oceaan lijkt een beetje groen bij het dalen van de zon. Verder wel heel grote vleermuizen gezien in de schemering een vleugelbreedte van ongeveer 25-30 cm, heel apart.

Nog even voor de statistieken;
    26   dode kangoeroes
    7     levende kangoeroes
    5     dode reuzenpadden
    1     dode slang (geen tuinslang)
    3     dode Koala's

1. Zusje:
    5 april 2016
    Dat wordt morgen afkicken! Hoop dat jullie nog ns levende schildpadden en slangen zien... op enige afstand! Veel plezier morgen!
  2. 5 april 2016
    we volgen jullie via de wereldatlas! heel leuk
    goed hoor carla haal er uit wat je krijgen kan!
  3. Trudy:
    5 april 2016
    Blijft leuk. k Geniet een beetje mee. Niet jaloers, maar zou het graag allemaal in het echt zien!! Klinkt geweldig; vooral het wakker worden met al dat moois. al die dooie dieren, uhm, iets minder. 'Statistieken' wel leuk. :)
  4. Jenny stolte:
    5 april 2016
    Wat een mooie reisverslagen en foto's. Dat je in een paar dagen tijd in zo'n andere wereld leeft en rondtrekt. Fijn dat ik daar van mag meegenieten.
    En dan ook nog elke dag mooi weer. Doet verlangen naar zon, zomer en vakantie