Verblijf Hervey Bay en Harbour View

6 april 2016 - Hervey Bay, Australië

Vanochtend weer aan het strand ontwaken, Hervey Bay. Ontbijt in de zon met het blikveld op de sportvissers die een vis uit de oceaan aan de haak proberen te slaan. Aansluitend onder het genot van een mok oploskoffie de dag doorspreken. Er moet ten slotte wel iets van planning zijn anders komen we nooit op 7 mei in Alice Springs aan.
Eerst bij de touristinfo kijken waar we iets kunnen huren voor het 4x4 avontuur morgen op Fraser Island. Die opgezocht en hoe toepasselijk Aussie Trax. Hier aangemeld en verplicht een video kijken over de do's en de dont's op het eiland. Borg betaald en morgenochtend worden we rond de klok van 06:30 verwacht bij de boot. Met de workers ferry naar de overkant. Lachen denk ik.
Daarna boodschapjes en een camping gaan zoeken. Terwijl we op weg waren naar de volgende staplaats flaneren we over de boulevard, lekker crusen. In een parkje heerlijk op een bankje geluncht en wat foto's gemaakt van wel heel vreemde vogels. Aansluitend verder richting camping. Hier de eerste camping met mittagsruhe even wachten dus. Gelijk maar even van de mogelijkheid gebruik gemaakt om in de haven bootjes te kijken. Op het te koop bord in de haven stonden een paar riante optrekjes voor op het water. Daarna richting receptie. Ingeschreven bij de receptie en de camper op zijn plekje gezet.
Daarna poetsbal, alles van de grond, leegmaken en soppen de was (laten) doen door de wasmachine? Na een halfuurtje alles schoon, we moeten tenslotte nog 4 weken in de camper, nu eerst een lekker bakkie koffie. Wat wil een mens nog meer.
Vanmiddag verder nog even voldaan aan de sportieve verplichting die we onszelf hebben opgelegd. Toch heerlijk maar echt wel wennen aan een ander klimaat maar vooral de warmte. Het lijkt er trouwens ook op dat de zwaartekracht hier sterker is. Met de tong op de schoenen komen we terug bij de camper.
Was van de lijn, het is hier gebruikelijk dat je zelf geen lijntje spant maar de droogmolen of lijnen van de camping gebruikt. Dus.....
Was droog en er afgehaald. Lekker douchen en aansluitend eten koken. Het is intussen donker geworden maar de temperatuur is wel heel aangenaam.
Met het buitenfornuis, ingebouwd in de camper, heerlijk kip gebraden en opgepeuzeld met een ciabattabroodje. Nog even een borreltje en op tijd naar bed want de wekker staat op 05:00.
Lijkt misschien vroeg, is het ook, maar het is het allemaal waard. De temperatuur is dan zo heerlijk koel dat je er gewoon energie van krijgt.

1. Gerrie:
    6 april 2016
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen.Veel plezier en GR.van Dik en Gerrie.
  2. Trudy:
  3. Jennita:
    6 april 2016
    Genieten, genieten en nog eens genieten!
  4. Freek en Alie:
    6 april 2016
    Even een reactie van deze kant.Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben! Helaas, huishoudelijke klusjes blijven zelfs op vakantie......Veel plezier morgen!
  5. 6 april 2016
    wat fijn om te lezen dat het nog steeds goed bevalt.
    houwen zo. liefs van deze kant en blijf genieten!
    dag dag.