Crystal Brook naar Port Augusta

24 april 2016 - Port Augusta, Australië

We waren gisteren even uit de verbindingen, slecht bereik in de outback, zal wel vaker gaan gebeuren denk ik.

Vannacht behoorlijk koud geweest. Een paar keer wakker geworden om dicht tegen elkaar aan te kruipen. Uiteindelijk redelijk geslapen en rond 08:00u wakker. Rustig de ochtend zaken gedaan en heerlijk ontbeten in de zon. Gewoon; pak op uw tafel en stoel en verplaats u naar de zonnestralen. Dus in de zon op zo'n dag.
Uiteindelijk opgewarmd en na het opruimen rustig de campingplek af gereden. Bij de kerk langs en de freeway op. De A1, na ongeveer 40 km werd een toeristische route aangegeven. Pakken we die? Ja doen we. Wij er af, het begon goed, een met asfalt geplaveide weg, het werd smaller en smaller en landelijker en uiteindelijk ging de weg over op gravel en zeer gewassen beton. Na ongeveer 11 km werd het nog erger ruwer en meer zand. Het werd stiller in de camper, gaat dit goed? Wanneer gaan we naar de verharde weg, kan dit wel moeten we niet keren. Al dat soort vragen werden gesteld. Uiteindelijk rustig blijven en gewoon goed de weg beoordelen en vooral doorrijden. Het liep zelfs nog redelijk steil naar beneden, hoe gaan we dit fixen. Uiteindelijk stond er rechts van de weg een stel met een 4x4 te kamperen dus ach wat kan je dan gebeuren. Er is altijd hulp. Na 200 meter doemt er opeens een asfalt weg op maar die licht wel een stuk hoger. Schreeuwt. Padzoeker opeens: turn sharp left. Dus wij vanaf de zandweg scherp links de weg op, met slippende achterbanden dat wel maar uiteindelijk op de weg.
Links van mij werd een zuchtje geslaakt. Zo dat was dat. Doen we maar niet gauw weer he?!
Naar gelang we verder komen wordt het kaler en bruiner, het aantal dode kangoeroes word minder. Grote vlakten waar graan is verbouwd en boeren met 3 of 4 grote machines ploegen er.
Ook zijn er grote heuvels naast ons met grillige kammen met daarin bossages. Het veranderd allemaal dat is zeker. Rijden we over het asfalt ligt er opeens een leguaan op straat, heb geprobeerd hem niet langer te maken maar zag hem niet meer in de achteruitkijkspiegel.

Na een stukje rijden de A1 weer gevonden en de route richting Port Augusta vervolgd. Uiteindelijk hier de plaatselijke VVV opgezocht om de vragen over Flinders Rangers beantwoordt te krijgen. Zorg dat je genoeg water bij je hebt. De afstand tussen de tankstation wordt groter neem voldoende brandstof mee. Daar en daar kan je voor een vergoeding water inslaan, als je bij dat punt bent moet je je registreren als je het gebied in gaat. Dat vragen beantwoorden is gelukt. Een bakkie cappuccino en bedankt voor de moeite en boodschappen doen. Tip van de dame, neem geen verse groente en vlees mee over de grens met het park. Oeps bijna een foutje.
Dus gericht eten kopen. Moeten we vanavond maar grillen op de buiten kookplaat, zo naar.
Camping opgezocht en een plekkie gevonden, geen gras maar grind, gras grond hier bijna niet zo te zien.  Was en afwas gedaan en alles is weer schoon en opgeruimd, was aan de lijn.
Uiteindelijk vanmiddag gezamenlijk nog een rondje uitgelopen en nu heerlijk gedoucht aan de koffie.
In de zon is het warm, heel warm, de schaduw is nu even mijn vriend.

1. F en h:
    24 april 2016
    Goede morgen,Hier ons verslagje van onze zondagmorgen.
    Na een heerlijk ontbijtje zit pap nu heerlijk in een voetbadje te genieten
    van de flinke sneeuwbui die overtrekt !!!!! Ik mag voor de koffie zorgen!!
    Veel plezier verder en een goede reis!
    groeten uit eeserveen
  2. Anja:
    Avonturiers ten top!!!!
  3. Zusje:
    24 april 2016
    Hoe smaakte het leguanenvlees, al voor gegaard? Welterusten voor zo!
  4. Trudy:
    24 april 2016
    Great stuff! Even being cold has its advantages!
  5. 24 april 2016
    hallo we lezen dat jullie het koud hadden deze nacht zo was het hier ook vandaag regen en wind en af en toe sneeuw dus niks lente ! Maar geniet van alles zo lang het kan.Goede reis liefs en groetjes.tot schrijfs Pa en ma H. V.