Townsville naar Airlie Beach

2 april 2016 - Airlie Beach, Australië

Vanochtend rond 6 uur wakker, de wekker stond op 06:30 maar het was zo heerlijk fris en koel dat we op tijd wakker waren. Achterdeur van de camper open en heerlijk genieten van het uitzicht. De buurman duidelijk ook. We zijn na het wassen en ontbijt rustig alles gaan opruimen. Ietwat verouderde faciliteiten maar keurig verzorgd en werkend. Rond 07:30 zijn we afgereisd. Rustig op de weg. Na eerst nog een aantal verkeerslichten kwam de gemiddelde snelheid een stuk hoger te liggen. Carla gaf aan dat heel veel van de tropische omgeving van Zuid-Afrika leek.  Alsof er zo een giraf zijn hoofd boven een boom uitsteekt.
We kwamen langs grote rietsuiker plantages. Op een gegeven moment kwamen we bij een uitzichtpunt uit. Kan dit wel zo steil, redt de camper dit? Ja natuurlijk wel. Wij eraf en ja het was best steil eerste versnellingwerk traag omhoog kruipend werd het uitzicht steeds leuker. Eenmaal boven kwamen we op een parkje, opgezet door de rotary, met picknickbanken en uiteraard een bbq installatie. Geweldig uitzicht van de oceaan met uiterwaard tot vele kilometers het land in.
Hier zie je de nietigheid van de mens. Alles kronkelt behalve de akkers.
Vandaar uit zijn we doorgereden via Ayrs naar Bowen en uiteindelijk naar Airly Beach. Hier een plaatselijke VVV opgezocht en gevraagd naar mogelijkheden tot snorkelen om koraalrif te bekijken de vriendelijke dame heeft ons netjes on contact gebracht met een duik/snorkelinstructeur en uiteindelijk hebben we een volledige dag geboekt. Morgenochtend om 07:00 bij de receptie zijnen hij komt ons netjes halen en brengen.

We blijven ons verbazen over de netheid van de steden en dorpen. Alles is en blijft netjes en opgeruimd.
We staan weer op een BIG4 camping Airlie Cove genaamd.
Vanmiddag beiden nog een stukje gerend en het luie zweet is er echt wel weer helemaal uit.
Carla kookt en aansluitend bakkie doen en wat drinken en dan weer heerlijk naar bed.

Al met al een leuke dag, veel gezien en ons verbaasd.

1. Zusje:
    2 april 2016
    Supermooi te lezen wat jullie beleven! Kan via het web n beetje meekijken. Veel snorkelplezier.
  2. Trudy:
    2 april 2016
    Leuke verhalen 'k Lees ze graag.
  3. Freek en Alie:
    2 april 2016
    Jullie vermaken je dus prima! Heel fijn. Geniet ze nog! Gr.
  4. 4 april 2016
    wat een mooie foto,s wat lijkt me dat heerlijk zo lekker dicht bij het water geen muziek maar lekker het geruis van het de golven.
    Carla zat die vogel echt op je hand of lijkt dat zo we vinden het fijn om op deze manier met jullie mee te gaan gaaf
    Liefs van deze kant.