Whitsunday Island en Great Barrier Reef

3 april 2016 - Airlie Beach, Australië

Vandaag op tijd uit bed, 05:50u ging de wekker. Gelukkig was ik voor de wekker wakker om alle geluiden van vogels in mij op te nemen. Kaketoes en parkieten een mooi arsenaal aan melodieën om wakker bij te worden. Wassen ontbijten en om 07:00u klaar staan bij de receptie voor een avontuurlijke dag.
Netjes afgehaald door de chauffeur en in vliegende vaart via een paar afhaal adressen gereden om alle passagiers van die dag op te halen.
Na een warm welkom door de kapitein was het trossen los en op naar White Haven Island.
Via een klein bootje naar de waterkant en een tijdje staan mijmeren op een uitzichtspunt de een nog mooier dan de ander. Uiteindelijk het witte bounty strand op, hier moet ergens de bounty fabriek staan, zo mooi. Het grote voordeel was dat we niet zelf alle foto's hoeven te maken. Er was een fotograaf annex medewerker mee. Hij zal de foto's verzorgen die we later kunnen afnemen.
Op het witte strand blijkt wit echt wit te zijn. GEWELDIG rechtstreeks van de reclame. Zo sereen en overweldigend. Mangrove bomen, wit zand, citroenhaaien en helder water. Top! Aansluitend op de boot een heerlijke lunch aangeboden gekregen op en top verzorgd.
Na dit bezoek zijn we richting het snorkelstrand gevaren. Eerst de duikers gereedmaken en aansluitend de snorkelaars met het bootje richting privé strandje. Beiden begonnen met snorkelen, Klaas  2 meter en Carla 3 kwartier. Rif en grote en kleine vissen bekijken. Vissen van 2 cm tot 2 meter in alle kleuren van de regenboog, zeeschildpadden Een belevenis zowel van boven als onder het water. Door de bemanning werd met voer gegooid en allerlei vissen kwamen daar op af. Van alles in zwermen om je heen. Zelfs aanraken was mogelijk. Het rif, bruin, blauw, paars en geel, teer maar zooo verschrikkelijk mooi. Je mag niets meenemen maar anders...... Het water smaakt zout dus na verloop van tijd komt Carla een beetje misselijk op het strand aan. Na een tijdje rusten en babbelen nog een half uurtje snorkelen, heerlijk. Aansluitend met de boot terug richting haven. Van de kapitein nog een hele verhandeling gehoord over allerlei bijzonderheden van de eilanden. De een heeft iets met kapitein Hook de ontdekker van Australië te maken. Of over de aboriginals die hier woonden en verdreven zijn door de vriendelijke blanken. En als laatste over de verblijfplaats van de rijkste vrouw van en de jetset van Australië. Ook het milieubeleid van Australië kwam aan bod. Net als bij ons; money makes the world go around. Economie gaat voor milieu.
Gedurende de dag hebben we van verschillende reisgenoten ideeën  opgedaan over mooie dingen om te bekijken. Een veelvoud aan nationaliteiten die allemaal iets anders te vertellen hebben.
Je blijft je verbazen over toegankelijkheid van mensen.

Vanavond heerlijk bij een briesje een broodje met ei gegeten. Terugkijkend op een heerlijke dag.

1. Zusje:
    3 april 2016
    Deze dag vergeten jullie, zo te lezen, niet snel. Stoer dat je 't snorkelen geprobeerd hebt, Klaas!
  2. Anja:
    3 april 2016
    Wauw!!! Een once in a lifetime experience volgens mij. En die foto's! Wat een mooie uitzichten op het water met de diverse kleuren blauw.
  3. 3 april 2016
    Wat een belevenissen geweldig wat zullen jullie genieten en wij
    mogen mee reizen wat fijn Klaas proficiat we hopen dat het voor
    herhaling vatbaar is.Geniet maar !
  4. F en h:
    3 april 2016
    Hallo kinders ,wij zijn in hoogeveen en hebben hier alles even gelezen.
    geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Wij hadden thuis nog niks gezien maar wij gaan thuis ook even proberen dit te vinden. Heel veel plezier!!!!!!! veel liefs.
    pa en ma